Wysłany: Śro Sty 25, 2012 12:30 Temat postu: serwisy, naprawy, inne koszty....
Witam
CZy ktos z sasiadow zainteresowal sie co dokladnie oznaczaja te terminy na rachunkach? co miesiac sa one takie same, lacznie daja kwote ponad 50 zl miesiecznie. Jestem ciekawa za co musimy placic taka kwote skoro osiedle jest nowe? Az tyle rzeczy wymaga naprawy i konserwacji? skoro 1 mieszkanie placi ponad 600 zl rocznie to laczna kwota od nas wszystkich jest kosmiczna....
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:51 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
APik napisał:
Poruszałem tą kwestie na forum naszego ANP I niestety brak odpowiedzi
Szanowni Państwo,
Wszystkie umowy są do wglądu u Administratora. Przed zebraniem Wspólnoty pracownicy Teda, na prośbę Zarządu, do późnych godzin wieczornych dyżurowali w pomieszczeniu Teda na terenie osiedla, z kompletem dokumentów, gotowi odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości. Ogłoszenie w tej sprawie wisiało przez kilka dni. Efekt: nie przyszedł NIKT z członków Wspólnoty.
W tym miejscu mogę Państwu przedstawić, co składa się na "serwisy techniczne":
- konserwacja wind
- konserwacja domofonów
- serwisowanie i tankowanie paliwa do agregatu prądotwórczego
- przegląd sygnalizacji pożarowej
- przegląd gaśnic (w tym uzupełnianie gaśnic po beztroskim ich używaniu)
- przegląd detektorów CO2
- brama garażowa (przegląd i naprawy, znowu jest do wymiany sprężyna, ale to osobny temat)
- konserwacja systemu oddymiania hali garażowej (największy ze wszystkich kosztów serwisowych)
- przegląd gaśnic i hydrantów
- elektryk i konserwator (przyjeżdża o każdej porze dnia i nocy, jeśli wystąpi awaria)
- wymiana wycieraczek.
Wszystkie koszty wynikają z podpisanych umów i są to koszty realne, a nie szacunkowe, jak to było w pierwszym okresie funkcjonowania naszej Wspólnoty (AnP1). W sumie daje to ok. 0,40zł w przeliczeniu na m2, lub w przypadku kosztów związanych z halą garażową w przeliczeniu na jedno miejsce. Zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi umowami, są dostępne w pomieszczeniu Administratora na terenie osiedla.
Z poważaniem
Joanna Wróblewska
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:52 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
Acha no teraz juz wiem jak to działa
Przykład :
Budynek 34 w eksploatacji ok 6 miesiecy ( 6 x opłata za serwis)
------konserwacja wind -- winda od co najmniej od 3 miesiecy nie działa prawidłowo, jezeli z poziomu zerowego przywołuje winde bo chce jechac do gory , to winda zatrzymuje sie zawsze i wskazuje ze zawsze bedzie jechac na poziomy nizsze .
------konserwacja i przeglad gasnic - nie wiem czy tak jest wszedzie ale zdaje sie ze przeglady wymagane sa raz na rok( a gdy gasnica nowa to pierwsze 2 lata nie wymagaja atestacji ) ale skoro juz mamy te przeglady tak czesto to juz wiem dlaczego od kilku miesiecy ich brakuje w garazach sa w przegladach hehe( na powaznie to gdyby to robiła firma ktróa zna sie na przepisach to wie ze gdy zabiera gasnice do przegladu musi pozstawic zamienik na okres przegladu.)
----- wycieraczki hmm faktycznie czystoscia bija po oczach , ciekaw swoja draga gdzie podziały sie te kratki sciekowe do rynien w garazach ?
( w serwisie pewnie ??)
----- paliwo do agregatow , no faktycznie prad wyłanczaj 3 razy dziennie to paliwa z 10 ton zejdzie ( no poprostu az sie usmialem jak o tym paliwie wspomniała pani , ciekaw ile go trafiado agregatu a ile to prywatnych samochodow ??)
Oj mozna by tak w kołko ...
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 14:02 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
fafik83 napisał:
( no poprostu az sie usmialem jak o tym paliwie wspomniała pani , ciekaw ile go trafiado agregatu a ile to prywatnych samochodow ??)
Każdy sądzi według siebie...
Poza tym mój post dotyczy ANP1 i nie wszystkie serwisy są przeprowadzane co miesiąc, ale ich koszt jest tak właśnie rozliczany, i słusznie.
Dołączył: Śro Maj 05, 2010 15:03 Posty: 130 Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 14:41 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
sparrow90 napisał:
fafik83 napisał:
( no poprostu az sie usmialem jak o tym paliwie wspomniała pani , ciekaw ile go trafiado agregatu a ile to prywatnych samochodow ??)
Każdy sądzi według siebie...
Poza tym mój post dotyczy ANP1 i nie wszystkie serwisy są przeprowadzane co miesiąc, ale ich koszt jest tak właśnie rozliczany, i słusznie.
Choć koszty są innej wspólnoty, to przy tym samym administratorze naturalne, że pozycję są w zasadzie te same.
A jeśli chodzi o agregat to ciekawostka z ANP1. Ten nieużywany agregat spaliny odprowadzał do hali garażowej - gdzie największy koszt stanowi konserwacja systemu oddymiania hali. Oczywiście, wyszło to dopiero jak prądu nie było dłuższy czas, ale nie przeszkodziło firmom wystawiać faktury za "serwis" od pierwszego dnia.
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 23:08 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
Z tego co pamiętam to i w naszej wspólnocie na spotkaniu byl ten temat mocno dyskutowany. Pomijając fakt ze Ted nie dokończa był przygotowany do omawiania tego tematu może uda mi sie nieco temat opisać. Zawodowo na co dzień mam kontakt z takimi umowami (z innej dziedziny i działalności) i to co mogę podpowiedzieć to takie umowy gdzie co miesiąc płaci sie określoną kwotę zawierają szczegółowe warunki i takowe powinni Państwo poznać poprzez bezpośrednie przeczytanie umowy. Standardowo powinny Zawierć informacje o zakresie odpowiedzialności, o czasie reakcji jak i naprawy czy usunięcia awarii, każda umowa zapewne jest inna ale z doświadczenia wiem ze w perspektywie dłuższego czasu takie umowy sa zdecydowanie korzystniejsze niż serwis doraźny czy na żądanie (jednostkowe koszty sa większe). Moim zdaniem poziom kosztów nie jest duzy jedynie co jest ważne to dwa tematy:
1. Czy umowy są egzekwowane przez zarządcę. Kontrola wykonywanych serwisów, czasu reakcji i naprawy itp itd. Zakładam ze tak. Jeśli ktoś chce to kontrolować i działania zarządcy powinien osobiście zapoznać sie z umowami.
2. Kwestia rozliczeń - nie bardzo przemawia do mnie rozliczanie takich umów na m2 mieszkania. Czy jeśli ktoś ma większe czy mniejsze mieszkanie bardziej lub mniej korzysta z windy, domofonu itp itd. Czy nie powinno byc jak w hali garazowej przeliczane na mieszkanie? Ale to juz inna bajka na inny watek.
Wysłany: Pią Sty 27, 2012 12:19 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
NL2004 napisał:
nie bardzo przemawia do mnie rozliczanie takich umów na m2 mieszkania. Czy jeśli ktoś ma większe czy mniejsze mieszkanie bardziej lub mniej korzysta z windy, domofonu itp itd.
Ustawa o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994r. (z późniejszymi zmianami), rozdział 3 art.12 ust.2, art.14 cyt. ustawy.
Wysłany: Pią Sty 27, 2012 17:27 Temat postu: Re: serwisy, naprawy, inne koszty....
fafik83 napisał:
sparrow90 napisał:
Poza tym mój post dotyczy ANP1
A i dlatego jest umieszczony w zakladce do ANP etap II ?!?! Milego Dnia
fafik czytaj ze zrozumieniem...przeciez bylo napisane ze dotycy anp1
a poza tym anonimowe bulgotanie na forum jest dziecinne... i nieuporzejme, zwlaszcza ze sparrow sie podpisuje z imienia i nazwiska....
poza tym o czym my tu?
przeciez tobie nawet nie chce sie zasiagnac informacji u zrodel tylko czepiasz sie szczegolow ikombinujesz opierajac sie na plotkach i wlasnych domyslach
nieladnie...
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.